När verkligheten överträffar dikten…

Nu är det i och för sig länge sedan jag upphörde att förvånas över socialdemokraternas dåliga omdöme – men jag måste säga att jag då jag idag efter en resa i österled försökte läsa in mig på den gångna veckans händelser fick lite av ett återfall då det stod klart att de har utsett ingen mindre än Ardalan Shekarabi att leda deras kriskommission (sic!). Jo, det är sant! Jag såg honom dessutom på TV i sin nya roll.

Vad ska man säga – en partiledare (Mona Sahlin) med bevisat om än preskriberat dåligt omdöme – en porrklubbsbesökande partisekreterare (Ibrahim Baylan) – och nu en för mygel anklagad f.d. SSU-ordförande (Ardalan Shekarabi) som ska leda den kriskommission som ska förnya och föryngra rörelsen. Det går helt enkelt inte att undvika att bli rörd… 😉

Med hjälp av riggade bidragsansökningar har pengar från SSU slussats till ett hemligt konto som använts av Ardalan Shekarabi, ordförande i SSU, Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund. Kvitton visar att Shekarabi betalat taxiresor, krogbesök och gjort kontantuttag med ett Visakort som varit kopplat till ett konto där SSU-pengarna hamnat.
Uppsala Nya Tidning, 2005

Visby 26 september, 2010
Mikael Olsson

Länkar: UNT (2004); Bassem Nasr (2008); SvD; Politikerbloggen; SvD; DN; Tokmoderaten

Det var inte schweiziska nummerkonton (som det ovan) som användes under Shekarabis tid som SSU-ordförande utan alldeles vanliga svenska hemliga konton...

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

