Julhälsningar…

Det har varit tyst och lugnt i jul. Väldigt tyst och lugnt. Inte minst här på Olssons Blogg.

Helgerna har istället för skrivande ägnats åt filmvisning, matlagning, snöskottning, ridning etc. Allt väldigt anti-intellektuellt och allt väldigt avkopplande och som det känns nyttigt.

Faktum är att jag igår verkligen kände att det var dags att börja jobba. Sålunda satte jag mig full av energi och började rota i almanackor och kolla mailhögar. Då insåg jag till min för(våning/färan) att det åter var dags för röda dagar. Som statsanställd hade jag faktiskt då jag insåg att det var trettondagsafton bara 24 minuter kvar att jobba innan det åter var helg.

Nåväl, man ska inte klaga. Även idag kommer det lite snö – det ska kanske också bli tid till en kortare tur i skogen om hälsan tillåter – men det ska också kanske bli lite ordning här på Olssons Blogg. Faktum är att hjärnan inte stängde av helt och hållet under julen – tvärtom så är det flera saker som jag noterat och tänkt på som jag också ska försöka omvandla till kortare texter här på bloggen.

Inläggen kanske inte blir så hyperaktuella – men det känns ändå viktigt att försöka få tankarna på pränt – så håll till godo med det som komma skall… Det blir några tankar kring den s.k. Timbrorapporten, lite om det här med långsiktighet och utlokalisering av statliga myndigheter och även en betraktelse från Gotland om hur fel det kan bli då lokala politiker avhänder sig ansvar…

Först dock några bilder här hemifrån på den snö och de fyrfota vänner som hållit oss sysselsatta under helgerna!

God fortsättning på 2010!

Mikael Olsson

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

