Fåfängans problem…

Som akademiker är det ett välkänt faktum att bland det svåraste som finns är att ”kill one’s darlings” – något som gör att man sitter kvar med alltför mycket text alltför länge. Tyvärr är väl detta en yrkesskada som man får dras med – sjukdomsinsikt är ju tyvärr inte detsamma som att man blir kurerad. Överfört till bloggvärlden innebär detta resonemang att man kommer att finna det svårt – för att inte säga omöjligt – att helt sonika radera en tidigare bloggsite.

I mitt fall är den tidigare siten http://web.mac.com/mikeswe och jag tänkte inleda mitt nya liv på WordPress (valt för att det finns bra verktyg att blogga direkt från iphone) med att försöka exportera ett antal texter som jag tycker borde finnas i arkivet på denna min nya blogg. Vad resultatet blir av detta fåfängans försök vet jag ännu inte. I värsta fall får man väl helt enkelt radera alltihop.

Välkomna till den återuppståndna Olssons Blogg!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

